Fotogalleri

Utsetting av 2-somringer 26 september 2010.

En  tank er tømt og neste står klar for tømming                               Gutta i fint driv med håving av fisk                                De yngre er som vanlig alltid flinke til å være med

Båtene fylles opp med yngel                           Her blir det mer storørret vi kan fiske på tenker en ivrig fisker                         Tunga rett i munnen her

Båter ligger på vent                                                                     Masse flott yngel                                                        Som er i topp form og bra kondisjon

Kondisen på tobente blir også bra etter ett par pølser                         Da er skuldrene senket og alt er over for denne gang

Og husk jobben i dag kan resultere i dette,   SKITT FISKE

Utsetting av 2-somringer 1 oktober 2006.

Det er like før vi starter.                                                         Ungdomen er klar for jobbing.                                Da var alt klart og tre tanker står klare til fylling.

En siste sjekk.                                                 Etter smilene å dømme ser det ut til at alt er ok.                  Da var det hele igang, her tømmes karene for fisk.

Ny bøtte med fisk fylles.                                De første fiskene er kommet i transportkaret på hengeren.          Trives med å være tidlig oppe en søndagsmorgen.

Bøtteveksling med stor pressisjon.                                         Her kommer siste bøtte med fisk.                       Ankomst Eikern med første tank og formannen innspiserer.

Masse fin fisk som Trond har stelt veldig pent med.               Båtene ligger  klare for utsetting av fisken i Eikern.                     Da skal fisken fra tanken og over i båtene.

Båtene har dunker med vann og fisk.                               Full jobbing i solen og pølsene er klare på grillen.                              På bryggen er det også full fart.

Tom klar for ny runde på vannet med fisk.                                                Andre hjelper til fra land.                                                                Og fra brygga.

Nå går det mot slutten av utsettingen.                                 Da var tankene tomme for vann og fisk.                         De siste blir satt ut fra land av flinke ungdommer.

Så var det over for denne gang                               13 000 nye 2-somrige ørret lik denne karen her svømmer nå rundt i Eikern, og snart blir også disse store og da !!

Utsetting av 2-somringer høsten 2005.

Gjestebok

Send oss bilder