Fiskekonkurranse 2008

Til forsiden

Kontakt oss

Lørdag 7 juni startet med en skyfri himmel og varm sommertemperatur fylte luften.

Kl 08.00 var arrangørgjengen i Eikern Fiskevernforening på plass på Thorrud Camping som var konkurransen           samlingspunkt, i likehet med alle de øvrige årene konkurransen i Eikern har vart.

Årets konkurranse var 10ende i rekken så dette ble et lite jubileum.

Påmeldingen startet kl. 09.00 og varte til kl. 11.00.

Det strømmet raskt på med deltagere så før det hadde gått 45 minutter så var ca. 40 seniorbåter og 20 juniorer    påmeldt.

Da fristen for påmelding gikk ut stoppet det på 63 seniorbåter og 31 juniorer som var påmeldt.

Lørdag gikk det egen juniorklasse parallelt med den øvrige konkurranse, her var det gratis deltagelse og som nevnt    stilte 31 stykker under 16 år til start.

Fisket begynte kl 12.00 og stoppet ikke før kl. 21.00, da ble fangsten veid opp og en vinner ble kåret i juniorklassen.

Det var stor innsats og tålmodighet blant juniorene, og det var 7 stykker som overlistet fisken til hugg på en dag som   egentlig skulle være vanskelig å få fisk på, det var rett og slett for fint vær.

Premieutdelingen for juniorer foregikk rett i etterkant av innveiing kl. 21.00 lørdag kveld, og det ble en premie på    alle juniorer i tillegg til en deltagerpremie.

Seniorkonkurransen startet også kl. 12.00 og holdt på til kl. 21.00.

Mellom kl. 21.00 og 24.00 var det fiskestopp og tiden ble brukt til sosialt samvær og grilling på stranden på       Thorrud camping.

Eikern Fiskeverforening stilte med gratis grillpølser og pølsebrød til alle for å markere 10 års jubileum av    konkurransen.

Kl. 00.00 bar det ut for å fiske igjen, men kun bare for de som hadde lys på båten.

De uten lys på båten måtte vente ett par timer til det lysnet, dette blir gjort for at alle skal kunne se hverandre ute på    vannet.

Kl. 10.00 søndagsmorgen var det sluttstrek for fisking, og etter innveiing kl. 10.00 ble det kåret en vinner.

Premieutdelingen for seniorer som forgikk rett i etterkant av innveiing satte et punktum for årets konkurransen i    Eikern.

Da hadde 63 seniorbåter og 31 juniorer satt hverandre i stevne i en stille Eikern med en skyfri himmel som tak, og    med en temperatur som lå rundt 30 grader i skyggen på dagen.

82 båter var på vannet og fisket og 24 ørreter ble overlistet pluss noen gjedder og en abbor.

Eikern Fiskevernforening takker alle deltagere for deltagelsen og samtidig retter vi en stor takk til alle våre    sponsorer som støtter foreningen med flotte premier, og Thorrud Camping som stiller campingplassen til disposisjon    for oss, uten denne støtten ville ikke denne konkurransen vært mulig.

Tusen takk til alle sammen.

Hilsen  Eikern Fiskevernforening

Komplett resultats liste kan dere se ved å klikke dere inn her.