Om Eikern

Velkommen  til       Eikern Fiskevernforening

SISTE NYTT:

ARKIV 2006:

19.12.06:                                                                        Eikern Fiskevernforening ønsker med dette alle sine medlemmer og foreningsforbindelser..........

En riktig god jul og et godt nytt år !

25.11.06:                                                                       Invitasjon til isfiske på Steinsfjorden 18 februar har kommet.           Info kan du se her.                            Minner også om vår egen dorgekonkurranse som er satt opp til 16-17 juni 2007.                                   Kryss av på kalenderen allerede nå så du får frigjort den helgen til fisking på Eikern.

15.11.06:   Kl 22.35                                                   Siste nedtelling kommer her, så da bare ønsker vi lykke til til de av dere som skal ut å prøve med en gang.                                                                        Vi regner selvfølgelig med at alle er inneforstått med fiskereglene og at fiskekort er løst for de som er over 16 år. Vi oppfordrer alle som får fisk til å sende inn melding om fangst,                                                 kg og lengde, og spesielt viktig                                   når dere får merket fisk.                                              Og da er det:                                                                      1 time og 25 minutter igjen,                                          Og da er det bare og si :

SKITT FISKE FOLKENS !

14.11.06:   Kl 23.50                                                          Da går vi om få minutter inn i siste døgn før fiske tar til.      De som ikke har fiskeutstyret helt i orden og har tenkt seg ut åpningsdagen begynner å få det travelt, nøyaktig -                                                         24 timer og 10 minutter.

13.11.06:   Kl 22.15                                                          49 timer og 45 minutter igjen.

12.11.06:   Kl 20.25                                                          Dagene går fort unna og da er det snart bare timer igjen.                                                                              75 timer og 35 minutter unna lovlig fiskestart.

10.11.06:   Kl 23.20                                                          5 dager igjen !

08.11.06:   Kl. 00.05                                                       8 dager igjen!

06.11.06:                                                                          Nå er vi i gang med nedtellingen til fisking i Eikern igjen etter fiskeforbud i fredningstiden 15 sept-15 nov.                                                                           Første fiskedag er 16 november og da blir det :         10 dager igjen med i dag.

04.11.06:                                                                        Årets stamfiske etter ørret er nå over. De siste fiskene ble strøket på torsdag kveld, og all rogna er lagt ut i klekkeriet.  Stamfisken som er fanget er nå ute i Eikern igjen.                                                                    Vi fikk den rogna vi skulle ha og alt gikk greit også i år.                                                                                   Da kan vi bare si at det atter en gang har vært flott innsats hos alle sammen som har vært med under stamfisket i år,  så vi bare hilsen til hverandre og sier flott utført jobb alle sammen.

01.11.06:                                                                         Så har den andre gruppen med 7-klassinger vært med på stamfiske, i går var vi ute i en liten snøstorm for å fange stamfisk. Det la ikke noen demper på oss av den grunn.                                                                13 flotte stamfisk ble resultatet da vi kom tilbake fra bekken. Bilder ser dere her.

30.10.06:                                                                         Da var første og største runde med stryking av stamfisk over.                                                                  I går søndag 29.10 var det samlet en strykergjeng som strøk det vi hadde av hunnfisk til nå.                   Vi har fortsatt igjen nok hanner så vi skal ha noen hunner ekstra som vi skal stryke en dag til uken.         Noen bilder fra søndagen kan dere se her.

28.10.06:                                                                          I går kveld hadde vi en ny runde med stamfiske.       Det ble bra med fisk, og en del med god størrelse på.  Vi har såpass med fisk at vi må stryke til søndagen.

28.10.06:                                                                        Torsdag hadde vi en flott gruppe 7-klassinger fra Vestfossen Barneskole med oss på stamfiske. dette var første gruppe, gruppe 2 skal være med oss til uken.                                                                             Det var et realt ruskevær, men det hører med i forbindelse med stamfiske på Eikern.                          Vi som var med i fra foreningen synes dette var en hyggelig og spennende kveld, og elevene var kjempeflinke.                                                           Bilder fra kvelden kan dere se ved å klikke her eller på bildet.

24.10.06:                                                                       Da er stamfisket igang.                                                    I går var det samlet 22 av foreningens medlemmer til den første kvelden. Litt fisk ble det også. Bilder ser du her.

17.10.06:                                                                     Årets stamfiske begynner mandag 23 oktober kl. 18.00 på kapphuset.

01.10.06:                                                                          I dag har 13 000 2-somrig ørret blitt satt ut i Eikern.   Dette er yngel av Eikern ørreten som er blitt foret opp til 2-somringer ute på DOFA sitt anlegg ute på Sjåstad.                                                                      Trond som passer på fisken på DOFA har nok en gang gjort en dyktig jobb og skaffet oss enda en gang flott frisk fisk med flott kondisjon.                                        Vi i Eikern Fiskevernforening takker atter en gang Trond for flott og dyktig utført jobb.                             Bilder fra utsettingen kan dere se her.

20.09.06:                                                                       12 september var 3 medlemmer i fra EikernFiskevernforening ute på DOFA og merket 1000 stk to-somrige ørreter.                                   Disse vil bli sluppet ut i Eikern ca. 1 oktober, i tillegg skal det settes ut 12 500 umerket to-somringer.         Bilder fra merkingen ser du her.

28.08.06:                                                                          Da er Vestfossenmarken over for denne gang, og vi i Eikern Fiskevernforening synes det var hyggelig med så mange som var innom vår stand.                           Vi takker herved for besøket og støtten som ble gitt i form av tipping på vekt på ørret.                                 All inntekt fra denne tippingen går uavkortet rett tilbake til videre kultivering.                                       Det var uttrolig mye bra tipping og vinneren fikk nesten full klaff med bare 7 gram unna. Fiskene veide tilsammen 6633 g, og vinneren tippet 6640 g . Og vinneren ble :                                                                             Jarle Borgersen  fra Vestfossen.              Eikern Fiskevernforening gratulerer så mye med ørreter og ny fiskestang med snelle.                          Bilder fra markeden kan du se her.

23.08.06:                                                                         Nå til helgen 25-27 august er det duket for Vestfossen- marken.                                              Eikern Fiskevernforening har også i år egen stand på lørdag og søndag, så kom gjerne en tur innom oss og tipp vekt på Ørret og ta en titt i akvariet som inneholder noe som ikke alle har fått sett.

23.06.06:                                                                         Her kommer resultatslisten etter helgens dorgekonkurranse i Eikern                                           Av spesielle årsaker så kommer resultatslisten ut flere dager forsinket så det er bare å beklage, men her er den.

03.06.06:                                                                         Da er det bare to uker igjen til konkurranse folkens, finn fram fiskeredskapen dere mener må til for å toppe resultatlisten, og spiss krokene.                         Til de av dere som også skal prøve dere til helgen under    NM på Mjøsa, Så ønsker vi alle sammen Skitt fiske og håper å sees helgen etter på Eikern.

18.05.06:                                                                          Nøyaktig på denne datoen for 76 år siden ble Eikern Fiskevernforening stiftet.                                             Og da kan vi vel si vi fyller år i dag, så da bare hilser vi til alle våre medlemmer i foreningen og sier :         Gratulerer med dagen !

11.05.06:                                                                          I dag ble årets produksjon av ørretyngel transportert fra vårt klekkeri ved Eikern og ut til Dofa`s fiskeanlegg for foring, her skal yngelen fores opp til 2-somringer.                                                          Høsten 2008 skal de transporteres tilbake igjen for så å bli sluppet ut forskjellige steder i Eikern.

10.05.06:                                                                         Da ligger vi ute med den siden vi kommer til å bygge videre på, ikke alle sidene er utbygget ferdige men det kommer i nær framtid.                                         Det er nå viktig at vi får inn meldinger om fangst av fisk i fra Eikern så vi kan få logget opp meldinger om fangst,                                                                             så sett i gang og meld inn fangst folkens !

09.05.06:                                                                           I går hadde vi veterinærkontroll i klekkeriet og der ble alt funnet i skjønneste orden.

25.03.06:                                                                Trolling-konkuransen blir den 17-18 juni 06.          Mer info finner du her.

25.02.06:                                                               Årsmøtet til Eikern Fiskevernforening ble avviklet som tidliggere annonsert fredag 24 februar kl. 19.00 på Kapphuset

Innmeldt fangst

i Vestfossen.

Det var møtt fram 26 medlemmer og årsmøtet gikk greit unna og det ble servert gryterett som bevertning etterpå.

Div. info

Fotogalleri