Framdrift båtrampe

Du kan klikke her får å se hvor rampen ligger ved Eikern.

06/05-08  Da er rampen offisielt åpen for bruk, noen få småting gjenstår med det blir ferdig i nær fremtid.                                   Klokken 18.00 i dag hadde vi åpning av rampen med utsetting av båt som symboliserte åpningen.

Alt klart for utsetting av båt                                            Ikke mye krusning på vannet å se

Pressen får side bilder                                                           Da er det like før

Bilen er på plass                                                               Så skal båten ut

Dette går som en drøm                                              Da har båten vann under kjølen

Her ligger den klar for tur ut på Eikern                                           Opp går like greit

Her sitter det noen blide karer                             Da var alt over og litt prat i solen er det tid til

Betalingskassen på plass og billettene er klare om noen få dager.

Prisen er kr. 50,- pr. enkeltgang for utsetting ( inkl. opptagning )                                                                                                 Ved medlemskap i Eikern Fiskevernforening har man også muligheten til å kjøpe årskort på bruk av rampa à kr. 200,-.

01/05-08  Ny dugnadsgjeng har vært i aksjon, 11-12 stk har trosset regnet og vært med å gjøre rampa klar til åpning 6 mai.

24/04-08  Da har vår eminente støpemester vært i aksjon og støpt i overgangen ytterst på båtrampa, nå er den snart klar til                       bruk.                                                                                                                                                                            Vi gjør oppmerksom på at foreløpig må man være obs på og ikke rygge henger veldig lagt ut, det skal monteres litt                       til ytterst på løpen når vannstanden går litt ned.

17/04-08  Det har vært stor dugnadsånd på rampa idag, vi har kommet et stort skritt videre og vilket vær som det ble                      bestilt til denne dagen.

Da er det like før det begynner.                                               Krana stiller seg opp.

Kunne vi ha fått noe flottere vær da dere?                                      Første element på vei ut.

Her jobbes det både til vanns og til lands.                            Litt justering så er den første på plass.

Godt vi har med en som har litt mer enn et par gummistøvler.                       4 elementer er på plass.

Siste element skal ut.                                                            Da er det på plass.

En fornøyd gjeng, heisingen gikk strålende.                        Det pyntes og såes gress rundt rampen.

Det jobbes på alle steder.                                           Her blir det fint etter disse karene.

Masse fylles mellom elementene.                            Traktor er kjekt å ha, vi sparte trilleborene i kveld.

Elementene forankres i hverandre før støping.               Her kjøres det over nylagt masse med "hoppetusse"

Nå begynner det å hjelpe.                                            Bryggen / flåten ankommet rampa.

Rampa i sin helhet nå, mangler kun støping i overgang ytterst.                  Området sett fra riksveien.

Det var 16 stykker med på denne dugnaden og vi fikk gjort mye denne kvelden.

08/04-08  Grunnarbeidet med maskin er så godt som ferdig, kun bare litt smårusk står igjen.                                                          Elementene som skal ligge på toppen av rampa som kjøreløpe har kommet og ligger klare til å heises ut.

28/03-08  Vinteren kom over oss igjen i løpet av påsken, men arbeidet med rampa går sin gang for det.                                  Nå kan man begynne å få ett lite inntrykk av hvordan dette vil bli.

14/03-08  Mandag 10 mars startet arbeidet med båtrampa igjen, her kan dere se noen oppdaterte bilder for hvordan  det går.                        Grunnarbeidet er som dere ser godt igang.

Litt tidlig å komme med båt kanskje?  :-)

12/12-07  Grunnen til at det ikke har skjedd noe fremdrift etter rydding av området er rett og slett at den som vi har hyret                              til å gjøre grunnarbeider med maskin, har hatt så stort arbeidspess på seg at han ikke har hatt mulighet til å                                     begynne ennå.                                                                                                                                                                      Vi har derfor avtalt at arbeidet begynner så fort det er mulighet for det på nyåret.

30/09-07  Har tatt noen nye bilder etter ryddingen og nå er det klart for neste trinn.

Bildene nedenfor er bilder før ryddingen som viser hvor tett med kratt det var og Eikern har en mye høyere vannstand.

22/09-07  I dag har det vært dugnad, det er blitt ryddet og har fått vekk all kvist og kvast som ble etter nedkappingen.

18/09 -07  Da er arbeidet med å forberede for båtrampa igang, nå har det blitt hugget ned masse kratt og kjerr.